Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku z ubieganiem się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE . Dz.U.UE.L.2016.119.1 (dalej: RODO)
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Świerklanach, ul. Kościelna 85, 44-266 Świerklany, tel. 32 430 42 54, e-mail: ops@swierklany.pl (dalej: Administrator)
2. Można się z nami kontaktować w następujący sposób:
a) listownie: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Świerklanach, ul. Kościelna 85, 44-266 Świerklany
b) poprzez e-mail: ops@swierklany.pl
c) telefonicznie: 32 430 42 54
3. Mogą się Państwo kontaktować również z wyznaczonym przez Administratora inspektorem ochrony danych:
a) za pomocą poczty elektronicznej: e-mail: iodo@marwikpoland.pl.
b) listownie: Inspektor ochrony danych, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Świerklanach, ul. Kościelna 85, 44-266 Świerklany
4. Kontakt z inspektorem ochrony danych jest możliwy wyłącznie w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, a inspektor ochrony danych nie posiada i nie udziela informacji dotyczących zasad ubiegania się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego .
5. Będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe w celu przyjęcia wniosku, oraz dokumentowania i załatwienia sprawy, z którą się Państwo do nas zwracają.
6. Podstawę prawną przetwarzania Państwa danych stanowi:
a) Ustawa z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
b) art. 6 ust. 1 lit c) i lit. e) rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
c) ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
7. Dostęp do Państwa danych będą miały jedynie podmioty realizujące zadania na rzecz Administratora danych w oparciu o zawarte umowy powierzenia przetwarzania danych, tj. dostawcy usług hostingowych, doradczych, obsługi technicznej i serwisowej w zakresie IT, operatorzy pocztowi oraz podmioty i instytucje których dostęp do danych możliwy jest w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
8. Przysługuje Państwu:
a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
c) prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
d) prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa,
e) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).
9. Informujemy, że podanie danych nie jest obowiązkowe, ale niezbędne w celu załatwienia sprawy.
10. Będziemy przechowywać Państwa dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. przez okres 10 lat licząc od momentu zakończenia sprawy
……………………………………
data i podpis wnioskodawcy